Riot Games’in yeni oyunu Valorant 1.04 yama notları oyunlarla paylaşıldı. Raze, Viper ve Brimstone’da önemli değişiklikler yapıldı.
Ajan Güncellemeleri
Viper
Viper’ın İni:
- Ultisi sona ermeden önce ulti dışında geçirebileceği maksimum süre arttı: 5 — 15 saniye
- Viper yetenek tuşunu basılı tutarak ulti yeteneği erkenden sona erdirebilir.
- Viper’ın İni içinde bulunan düşmanların mini radar görüşü azalır ve tespit edilen düşmanları mini harita aracılığıyla takım arkadaşlarına bildiremezler.
- Viper’ın görüş kısıtlama etkisinin sınırındaki kırmızı düşman ışığının parlaklığı arttırıldı.
Çürüme
- Düşmandaki tüm kaynaklardan gelen saniye başına çürüme 10’dan 15’e çıkartıldı.
- Düşman çürümesi Viper’ın dumanından çıktıktan sonra yok olmaya başlamadan önce 2,5 saniye kadar daha kalır.
Yakıt
- Hem Zehir Bulutu yeteneği hem Zehir Perdesi’ni etkinleştirmek, sadece bir tanesini etkinleştirmek için gerekenle aynı miktarda yakıt tüketiyor.
Raze
Nefes Kesen’in ulti bedeli 6’dan 7’ye çıktı.
Brimstone
- Uydu Saldırısı’nın ulti bedeli 6’dan 7’ye çıktı.
- Kuvvet İşareti artık düşmanları güçlendirmiyor ve etki alanını düşmanlara göstermiyor.
- Brimstone’un Kollarının Düzgünlüğü
Cypher
Siber Kafes artık satın alma evresinde yerden alınabiliyor.
Silah Güncellemeleri
Classic
Burada asıl düzeltmek istediğimiz şey Classic’in sağ fare tuşuydu fakat fırsattan istifade silahın biraz daha tutarlı çalışmasını sağlamak da istedik. Zıplarken sağ fare tuşuyla yapılan atışların etkisinde ufak ayarlamalar yaptık ama yakın mesafeli çatışmalardaki kullanışlılığını (umuyoruz ki) azaltmadık.
- Sağ fare tuşunun koşmaya bağlı isabetsizliğinin gerekenden fazla olmasına neden olan hata giderildi.
- Koşma, tabancalara ait genel koşma hata eğrimizi kullandığı için silaha 1,5 değerinde bir isabet cezası ekliyor.
- Zıplamanın isabetliliği etkilememesine sebep olan hata giderildi.
- Koşma esnasındaki saçılma değişti: 3,4 — 2,1
- Esasında bir hata düzeltmesi.
- Zıplama esnasındaki saçılma değişti: 1,9 — 2,3
- Yürüme esnasındaki saçılma değişti: 1,9 — 1,95
- Çömelirken ve sabit dururken sahip olunan isabetlilik oranı %10 arttı.
- Amacımız, çömelirken isabetliliğin artması durumunu tutarlı hale getirmek.
Arayüz Güncellemeleri
Tur öncesi dükkândaki Silah İstatistikleri metin kutusu, istatistiklerin daha kolay karşılaştırılmasını sağlayan yeni grafiklerle değiştirildi.
Yaşam Kalitesi
- Gözlemci mini harita görüş konileri artık takıma göre farklı renklerde görünüyor.
- Reyna’nın İtalyanca ve Meksika İspanyolcası seslendirmeleri değiştirildi.
- Reyna’nın Meksika İspanyolcası ve İtalyancası için ilk olarak tercih ettiğimiz seslerini artık oyun içinde duyabilirsiniz!
Ejder Ateşi Kaplamaları
- Ejder Ateşi Operator kuşanma animasyonunun sesi düzenlendi.
- Operator sürekli olarak kuşanıldığında sesin artmasına neden olan hata giderildi.
- Düşmanların ayak sesleri kozmetik seslerden daha fazla önceliğe sahip.
- Bu, düşman ayak seslerinin ateş çatırtıları ve ejderha kükremeleri gibi oynanışa etkisi olmayan kaplama ses efektlerinin sesinin her zaman azalacağı anlamına gelmekte.
- Ejder Ateşi Yakın Dövüş silahını inceleme efekti artık 1 ve 2 seviyeler için ses efektleri var.
Performans Güncellemeleri
- Yerden silah alma ve Sage’in ultisi için hedeflemeler, silah arkadaşı vurgularıyla birleştirilerek VRAM ve ekran kartı performansları artırıldı.
- Silah kaplaması geliştirme videoları artık yerel depolanma yerine yayınlanıyor. Bu sayede yükleme boyutu 380 Megabayt azaltıldı.
- Görüntü işleme performansında ufak düzeltmeler yapıldı.
Düzeltilen Hatalar
- Reyna’nın etkinleştirmek ve iyileştirmeye devam etmek için Ruh Kürelerine bakma zorunluluğu düzeldi. Sistem 1.02 Yaması’nda olduğu gibi çalışacak.
- Oyuncunun kamerası dumanın üst tarafındayken Brimstone’un dumanının tek taraflı olmasına neden olan hata giderildi.
- Breach’in Artçı Sarsıntı yeteneğinin birden fazla karaktere çarptığında tüm karakterlere hasar vermeme sorunu düzeltildi.
- Sova’nın dronunda maksimum uçuş yüksekliğine ulaşıldığında meydana gelen titreme sorunu düzeltildi.
- Yarı saydam bazı efektlerin (oyuncunun kontrolündeyken Jett’in atılma hareketi gibi) bir kare geriden gelmesine sebep olan hata giderildi.
- Marshal’ın yürürken isabetlilik kaybetmemesine sebep olan hata giderildi.
- Işığa duyarlılık uyarı ekranındaki metin kısaltıldı.
- MSAA ayarının etkinleştirildiği bazı AMD ekran kartlarında ve bazı Intel ekran kartlarında silah arkadaşlarının vurgularının görünmemesi hatası düzeltildi.
- Belirli çözünürlük ve görüntü oranı kombinasyonlarında oynarken yükleme ekranlarının ekranın tamamını kaplamaması hatası düzeltildi.
- Önizlemesine bakılan bir kaplama stili satın alınınca “Kuşan” düğmesinin gri olarak kalmasına neden olan hata düzeltildi.
- Haven’da Brimstone’un dumanlarının istenenden farklı bir noktada belirmesi sorunu düzeltildi.
- Brimstone’un yaşam öyküsündeki bir yazım hatası düzeltildi. (Bildirdiği için mooonlimes’a teşekkürler.)
Görseller ve yama notları Riot Games Valorant resmi internet sitesinden alınmıştır. Valorant haberleri için wuudia.com’u takip edin.